©koda pożegna Octavię Tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tom.tom
    Rider
    • 2009
    • 296

    #26
    Hej

    z ceną auta to nie jest do końca tak jak piszecie. Niższa cena np. OII weźmie się stąd, że linia produkcyjna robi dany wolumen aut, po czym się amortyzuje. Następnie są dwa wyjścia: 1) część oprzyrządowania na złom, a część do modyfikacji na inny model lub 2) cała linia jest transferowana gdzie indziej i klepie to co przedtem, a że robi "ponad zakładany wcześniej program", to nie wlicza się już kosztów budowy samej linii i kosztów całego programu (a są to miliony, setki milionów euro), bo na nie poskładali się już klienci. Fabryka ma ten sam zysk, a auta są tańsze i to dużo tańsze.

    Co do zmniejszania kosztów samych części - ten proces trwa od powstania danego modelu cały czas. Nie polega na wyjmowaniu części lub zubożaniu ich, a np. na zmianie dostawców na tańszych, eliminowaniu niepotrzebnych złączek, kapselków, zastępowaniu ich tańszymi itd... Prowadzi się projekty w każdej firmie mające na celu eliminowanie niepotrzebnych kosztów, czasem nawet o 1 grosz. Ale gdy policzy się że robi się 1200 szt jakiegoś plastiku na dobę, czyli około 330 tys. sztuk na rok, to 1 grosz daje już coś. A gdy weźmie się pod uwagę że auto skłąda się z tysięcy części, to grosz do grosza i pyk mamy to samo auto dużo taniej. Za to płącą inżynierom

    Zaczyna się od takich głupich spraw jak ostatnio zmiana nakrętki trzymającej półki z głośnikami w bagażniku OI w wersji lift - były takie czarne plastikowe, a są metalowe tłoczone, albo większe rzeczy - kierownica w najnowszych Tourach jest nowa - tańsza itd..., albo climatroniki - stare, tańsze od nowych manuali, nigdzie już się ich nie montowało. Dostawca się cieszy że nadal sprzedaje Skodzie stary sprawdzony produkt, Skoda robi promocję i sprzedaje auta, klient się cieszy że dostał za pół darmo automatyczną klimę itd... Tak się to kręci

    Tom
    Pozdrawiam tom_tom

    Komentarz

    • loyd
      RS
      • 2010
      • 2342

      #27
      Zamieszczone przez tom.tom
      Hej

      z ceną auta to nie jest do końca tak jak piszecie. Niższa cena np. OII weźmie się stąd, że linia produkcyjna robi dany wolumen aut, po czym się amortyzuje. Następnie są dwa wyjścia: 1) część oprzyrządowania na złom, a część do modyfikacji na inny model lub 2) cała linia jest transferowana gdzie indziej i klepie to co przedtem, a że robi "ponad zakładany wcześniej program", to nie wlicza się już kosztów budowy samej linii i kosztów całego programu (a są to miliony, setki milionów euro), bo na nie poskładali się już klienci. Fabryka ma ten sam zysk, a auta są tańsze i to dużo tańsze.

      Tom
      A przykładem seat exeo, albo passat - którego tłuką na zamortyzowanej już linii na masę i którego w full opcji z 1.4 tsi można kupić za 78 kpln.

      Komentarz

      • Jac_ek
        RS
        • 2009
        • 1733

        #28
        Zamieszczone przez loyd
        A przykładem seat exeo, albo passat - którego tłuką na zamortyzowanej już linii na masę i którego w full opcji z 1.4 tsi można kupić za 78 kpln.
        passat w full opcji za 78k? jakoś wątpie
        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

        Komentarz

        • loyd
          RS
          • 2010
          • 2342

          #29
          Zamieszczone przez Jac_ek
          Zamieszczone przez loyd
          A przykładem seat exeo, albo passat - którego tłuką na zamortyzowanej już linii na masę i którego w full opcji z 1.4 tsi można kupić za 78 kpln.
          passat w full opcji za 78k? jakoś wątpie
          Nooom, nawet masz tam bixenon i jeszcze mi dorzucali komplet opon ziomowych na ori alufelgach szmelcwagena (mowa cały czas o 1.4 tsi).

          Oczywiście bez skóry.

          Komentarz

          • faj3r
            Rider
            • 2008
            • 290

            #30
            Zamieszczone przez loyd
            w full opcji z 1.4 tsi można kupić za 78 kpln.
            Zamieszczone przez loyd
            Oczywiście bez skóry.
            widzę, że kolega nie rozumie pojecia "full opcja".
            ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
            :arrow: zdjęcia

            Komentarz

            • loyd
              RS
              • 2010
              • 2342

              #31
              Zamieszczone przez faj3r
              Zamieszczone przez loyd
              w full opcji z 1.4 tsi można kupić za 78 kpln.
              Zamieszczone przez loyd
              Oczywiście bez skóry.
              widzę, że kolega nie rozumie pojecia "full opcja".
              Ja przez tzw. "full opcja" rozumiem kompletnie wyposażony samochód - wszystkie systemy bezpieczeństwa, alufelgi, klima automatyczna, szyby na prąd x 4, roletki na okna, wszelkie dodatki aluminiowe i chromowane, radio ze sterowaniem w kierownicy, dodatki skórzane, bixenonowe światła, alarm - jednym słowem kompletne wyposażenie do wożenia dupy z rodziną.

              Nie liczę do tego dodatków w rodzaju skórzanej tapicerki, skrzyni automatycznej itp (choć wiem, że znaczenie "full opcja" nakazywało by to zrobić).

              Komentarz

              • dudek_t
                L&K
                • 2008
                • 1421

                #32
                Na 1000% procent nie wznowią produkcji OII sprzed liftingu. To jest po prostu ekonomicznie nie możliwe. Jeśli produkcja jakiegoś modelu już się zakończy na amen (tak jak w przypadku OII z przed FL) to nie ma prawa zostać po 2 czy 3 latach uruchomiona na nowo.
                Możemy się jedynie spodziewać że Octavia II po FL przejmie rolę Toura kiedy pojawi się Octavia III. Innej możliwości nie ma.

                Komentarz

                • faj3r
                  Rider
                  • 2008
                  • 290

                  #33
                  Zamieszczone przez dudek_t
                  Na 1000% procent nie wznowią produkcji OII sprzed liftingu. To jest po prostu ekonomicznie nie możliwe.
                  dokładnie.

                  wprowadzą O3 i "zubożą" O2 FL - jako nowy Tour. Innej opcji moim zdaniem nie ma. to jest po prostu uzasadnione ekonomicznie
                  ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
                  :arrow: zdjęcia

                  Komentarz

                  • loyd
                    RS
                    • 2010
                    • 2342

                    #34
                    Zamieszczone przez faj3r
                    Zamieszczone przez dudek_t
                    Na 1000% procent nie wznowią produkcji OII sprzed liftingu. To jest po prostu ekonomicznie nie możliwe.
                    dokładnie.

                    wprowadzą O3 i "zubożą" O2 FL - jako nowy Tour. Innej opcji moim zdaniem nie ma. to jest po prostu uzasadnione ekonomicznie
                    Ale O3 ma być dopiero w 2013 r. a do tego czasu coś muszą w miejsce Tura produkować.

                    Komentarz

                    • faj3r
                      Rider
                      • 2008
                      • 290

                      #35
                      Zamieszczone przez loyd
                      Ale O3 ma być dopiero w 2013 r. a do tego czasu coś muszą w miejsce Tura produkować.
                      Muszą? Tour moim zdaniem i tak był potwornie drogi. Po dołożeniu opcji robiło się z 20-letniego auta 80 tys PLN (!!!) co ja osobiście uważam za kpinę.
                      za 59 kPLN można mieć naprawdę nieźle wyposażonego Forda Focusa ze sportowymi siedzeniami i pakietem skurzanym, sterowaniem radia przy kierownicy, czujkami parkowania, radiem fabrycznym itp.

                      Poza tym mówi sie o jakimś nowym samochodzie "Entry level" w segmencie aut większych od Fabii
                      ©koda Octavia Elegance | 1.9TDI AHF 120KM / 252Nm | xenon | 312mm vRS brake system | KYB Excel-G
                      :arrow: zdjęcia

                      Komentarz

                      • tomil
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2008
                        • 1179

                        #36
                        Zamieszczone przez faj3r
                        Poza tym mówi sie o jakimś nowym samochodzie "Entry level" w segmencie aut większych od Fabii
                        Były gdzieś rozważania na temat nowej Felicji. Może na płycie podłogowej O Tour- stara sprawdzona płyta można powiedzieć za darmo, bez konieczności prowadzenia badań, wdrożeń. A i wielkość pomiędzy Fabią a Octavią.
                        It doesn't matter what we're losing
                        It only matters what we're going to find!

                        Komentarz

                        • Jac_ek
                          RS
                          • 2009
                          • 1733

                          #37
                          Zamieszczone przez loyd
                          Ja przez tzw. "full opcja" rozumiem kompletnie wyposażony samochód
                          loyd - proszę daj już sobie spokój, full opcja to nie jest coś co trzeba jakoś tam rozszyfrowywać - full oznacza WSZYSTKO - jeśli twoje full nie oznacza wszystkiego to po prostu nie używaj pojęcia którego nie znasz znaczenia. Poza tym 1.4 TSI w pasku nawet nie występuje w najlepszej wersji wyposażenia a do FULL trzeba by spoooro jeszcze dołożyć.

                          PS. nie mówiąc już o wersji VAN która jest tylko z silnikami diesla, a w wersji z DSG HIGHLINE zaczyna się już od 126K
                          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                          Komentarz

                          • gosmo
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 201

                            #38
                            loyd, he, he, dla każdego fullopcja znaczy co innego. Dla mnie np. to 4-koła, dach, dużo miejsca, gaz, hamulec i klimatyzacja. Jednym słowem kompletne wyposażenie do wożenia dupy z rodziną

                            [ Dodano: Sro 28 Kwi, 10 15:11 ]
                            tomil, Były rozważania, były... już od dawna można poczytać na forum i w newsach, że Skoda chce powiększyć Octavię i wstawić coś między nią a Fabię. Więc pewnie Tourem nie będzie OIIFL a na pewno nie OII sprzed FL. Mówi się o reanimacji Felicji w nowym wcieleniu i to byłby super krok, zresztą już sporo w sieci można o tym poczytać. Nie zdziwiłbym się też, gdyby Fabia 3 była odrobinkę mniejsza od obecnej
                            Octavia II 1.6 MPI + LPG LandiRenzo

                            Komentarz

                            • PiterNZ
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 389

                              #39
                              Zamieszczone przez dudek_t
                              Możemy się jedynie spodziewać że Octavia II po FL przejmie rolę Toura kiedy pojawi się Octavia III. Innej możliwości nie ma.
                              Innych opcji jest bardzo wiele ale ta akurat jest kompletnie nieuzasadniona ekonomicznie i chyba nawet nikt jej poważnie nie rozważa.

                              Komentarz

                              • Tomasz_WS
                                Ambiente
                                • 2008
                                • 170

                                #40
                                Zamieszczone przez dudek_t
                                Na 1000% procent nie wznowią produkcji OII sprzed liftingu. To jest po prostu ekonomicznie nie możliwe. Jeśli produkcja jakiegoś modelu już się zakończy na amen (tak jak w przypadku OII z przed FL) to nie ma prawa zostać po 2 czy 3 latach uruchomiona na nowo.
                                Możemy się jedynie spodziewać że Octavia II po FL przejmie rolę Toura kiedy pojawi się Octavia III. Innej możliwości nie ma.
                                No dobrze to co się stało z częściami do O2 przed FL? zniknęły? nie. A co się stało z przyrządami w fabrykach? (do tłoczenia blachy itp itd) też nie zniknęły - wbrew pozorom szybciej i łatwiej wznowić produkcję takiej O2 niż na szybko stworzyć nowy model. Osobiscie jednak też trochę wątpię w wskrzeszenie O2 przed FL gdyż już niedługo wejdzie O3. Myślę że zubożą dotychcasową O2fl i to będzie taki przejściowy Tour.
                                Focus II FL 1.6tdci

                                Komentarz

                                • loyd
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2342

                                  #41
                                  Zamieszczone przez Tomasz_WS
                                  Osobiscie jednak też trochę wątpię w wskrzeszenie O2 przed FL gdyż już niedługo wejdzie O3. Myślę że zubożą dotychcasową O2fl i to będzie taki przejściowy Tour.
                                  3 lata w przemyśle motoryzacyjnym to nie tak znowu niedługo.

                                  Komentarz

                                  • Pawel11
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 99

                                    #42
                                    Zamieszczone przez dudek_t
                                    Na 1000% procent nie wznowią produkcji OII sprzed liftingu. To jest po prostu ekonomicznie nie możliwe.
                                    Zgadzam się że OII sprzed liftingu nie będzie wersją Tour, ale nie dlatego że jest to niemożliwe, tylko ze względu na stosunkowo nieduże różnice w odniesieniu do OII FL, ekonomicznie nie uzasadnione. Podejrzewam, że jeżeli różnica w cenniku pomiędzy wersją Tour a OII FL pozostała by na aktualnym poziomie to trudno byłoby znaleźć klientów na OII FL. Jeżeli natomiast byłaby zbyt mała nie byłoby chętnych na wersję Tour.

                                    Zamieszczone przez Tomasz_WS
                                    A co się stało z przyrządami w fabrykach? (do tłoczenia blachy itp itd) też nie zniknęły
                                    Są wykorzystywane do produkcji OII FL. Wprawdzie nie przyglądałem się szczegółowo obu wersjom ale podejrzewam, że wewnętrznie nie ma pomiędzy nimi dużych różnic z resztą zewnętrznie chyba także (Czy maska, drzwi i dach różnią się w obu wersjach?). Pomimo, że części zewnętrzne różnią się w pewnym stopniu to i tak mogą być wykonywane częściowo na wspólnym oprzyrządowaniu. Podam przykład na podstawie tylnej podłogi w samochodach hatch-back i sedan, które są wykonywane na tych samych przyrządach, mogą jedynie różnić się jednym zaginaniem na końcu w przypadku hatch-back. W sedanie po prostu dospawuje się dodatkowy pas podłogi. Podejrzewam, że dla wersji FL zachodziła konieczność wymiany lub zakupu maksymalnie ok. 10 % oprzyrządowania na tłoczni.

                                    W temacie co zrobią po wycofaniu Tour-a, nie wiem i trudno cokolwiek wyrokować. Skłaniam się jednak ku wersji:
                                    Zamieszczone przez dudek_t
                                    Octavia II po FL przejmie rolę Toura kiedy pojawi się Octavia III

                                    Komentarz

                                    • r2r
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4720
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      #43
                                      Octavia II po FL przejmie rolę Toura kiedy pojawi się Octavia III
                                      ...niezmienia to jednak faktu że do tego czasu Skoda wciąz pozostaje bez pojazdu który w ofercie mógłby być odpowiednikiem Toura, kiedy ten zniknie...
                                      Artur

                                      Komentarz

                                      • daneczek76
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 3642
                                        • Toyota

                                        #44
                                        uważam że najwyższy czas aby skończyć produkcje auta takiego jak OI. A w przyszłości albo wyprodukować co prawda mniejsza np: Fabie w Sedanie lub zostawić O II gdy wejdzie OIII
                                        [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                        Komentarz

                                        • Big
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 6389

                                          #45
                                          również mam info. że zamiast Toura ma wejśc do produkcji O II z przed liftu tylko ze zubozonym wyposazeniem i wcale nie jest to takie nierealne skoro sporo ludzi z róznych cześci kraju ma takie same info. odnośnie następny O I
                                          Czarny Elegance

                                          Komentarz

                                          • Agamek12
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 9935
                                            • Ford

                                            #46
                                            A może zamiast kupować Octavię Tour ludzie zaczną kupować Astrę III Classic? Wg strony Opla najtańsza Astra III Classic kosztuje 38.500zł - nowy TOUR (jeśli takowy będzie) chyba będzie sporo droższy...
                                            A wersja 1.4i z klimą i jeszcze kilkoma innymi dodatkami to koszt 42kzł... Jeśli to prawda, to obecny TOUR nie ma racji bytu...
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz

                                            • marbab
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 4713
                                              • Fiat
                                              • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                              #47
                                              Mysle ze do czasu wyjscia O3 zaczna produkowac nowa tania Felicie, a ewentualnie pozniej przedluza zywot O2 jako Tour
                                              Marek



                                              Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                              Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                              Komentarz

                                              • Baldini
                                                Classic
                                                • 2007
                                                • 17

                                                #48
                                                marbab I tak pewnie będzię. A na dodatek nowa Felicia zastąpi Tour. Jakiś czas temu, jak się pokazały nowe zdjęcia Felici, pisali, że ma ona być cenowo między Fabią a Octavią.

                                                Komentarz

                                                • Rekin Chlebojad
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 474

                                                  #50
                                                  No niezla ta nowa Felicia w Kombi spoko wyglada, troche mi pachnie Golfem Wariant, ale ładna trzeba przyznac.
                                                  A co do O1 po wycofaniu, zrobia uboga wersje O2 przed FL(z GOTOWYMI PAKIETAMI) i tak juz pozostanie jak dla mnie jak wejdzie O3, dopiero po FL O3 pewnie wsadza O2FL jako teraznijszego Toura (myśle że czasy 2015-16 rok).

                                                  Z tego co wiem do konca Wrzesnia zniknie silnik 1.9 TDi calkowicie z oferty, na jego miejsce wchodzi 1.6 TDi CR , wszytskie pompowtryskiwacze zostaja wycofane 2.0, 1.9 TDi maja swoich nastepsow w CR z DPF.
                                                  [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...